Takausta haetaan sähköisesti
Takausta haetaan verkkoasioinnissa. Verkkoasiointimme on tietoturvallinen tapa kaikkien arkaluoneisten tietojesi lähettämiseen ja käsittelyyn.Valmistaudu hyvin, ennen kun kirjaudut sähköiseen asiointiin. Silloin hakemuksen täyttäminen ja lähettäminen sujuu ilman turhia keskytyksiä. Hakemus voi olla sähköisessä asioinnissa keskeneräisenä korkeintaan kolme kuukautta. Sen jälkeen se häviää järjestelmästä.
Valmistaudu näin
- Lue takauksen ehdot, ellet ole tutustunut niihin.
- Selvitä huolella mitä kaikkia velkoja sinulla on. Katso PDF-muodossa oleva Opas velkojen selvittämiseen.
- Kerää kaikki hakemuksessa vaadittavat liitteet.
Siirry täyttämään hakemusta
Kun kaikki velkasi ovat selvillä ja liitteet kerättynä, voit ryhtyä täyttämään hakemusta verkkoasioinnissa. Pääset verkkoasiointiin sivun yläreunan linkistä. Siellä luot itsellesi tunnuksen (sähköpostiosoite) ja salasanan. Pidämme yhteyttä tietoturvallisesti tässä samassa asiointijärjestelmässä koko hakemusajan.
Täytä hakemus huolellisesti. Ohjeet löytyvät hakemuksesta. Liitteille on paikka asiointipalvelussa hakemuksen yhteydessä. Huom. Puutteellisesti täytetyt tai ilman kaikkia liitteitä lähetetyt hakemukset hylätään.
Hakemuksessa ilmoitetaan aina myös puolison tiedot. Ne on ilmoitettava, vaikka hakisit takausta yksin. Näin voimme varmistua maksukyvystäsi, sillä puolison tilanne vaikuttaa myös sinun talouteesi.
Puolison on annettava lupa tietojensa tallentamiseen ja käsittelemiseen. Ilman sitä hakemus ei saavu Takuusäätiöön, emmekä voi käsitellä sitä. Kirjaa hakemuksen yhteystietoihin sellainen puolisosi sähköpostiosoite, johon voimme lähettää linkin hakemuksen hyväksymiseksi. Hyväksymisessä käytetään vahvaa tunnistautumista.
saapuneet takaushakemukset
Otamme seuraavaksi käsittelyyn 24.8.2020 alkaen saapuneita takaushakemuksia. Löydät hakemuksen saapumispäivän sähköisestä asioinnista. Jos olet lähettänyt hakemuksen kirjallisesti, saapumispäivä on saamassasi saapumisilmoituksessa.