Hakemuksen käsittely

Jos olet hakenut takausta sähköistä hakemusta käyttäen, sinulle jää kopio täyttämästäsi hakemuksesta omille sivuillesi. Lähetettyä hakemusta ei voi enää muokata. Hakemukseesi liittyvä asiointi/viestintä käydään pääsääntöisesti tietoturvallisesti omien sivujesi kautta. Pääset sivuillesi käyttäjätunnuksillasi. Kun olet kerran tunnistautunut pankkitunnuksilla, niin jatkossa kirjautumiseen riittävät käyttäjätunnukset.  

Hakemukset otetaan käsittelyyn saapumisjärjestyksessä. Päivitämme viikoittain kotisivuillemme tiedon, minä päivänä saapuneita hakemuksia seuraavaksi käsitellään ja kuinka monta hakemusta on jonossa.   

Käsittelyjonon pituuden voit katsoa täältä (sivun alalaita).

Kun hakemuksesi otetaan käsittelyyn, sinuun voidaan olla yhteydessä, mikäli päätöksentekoa varten tarvitaan lisäselvityksiä. Tarkennuksia pyydetään tavallisimmin tulo- ja menotietoihin tai velkatilanteeseen. Asiointi tapahtuu pääsääntöisesti tietoturvallisesti omien sivujesi välityksellä. Saat aina ilmoituksen sähköpostiisi, kun olemme lähettäneet sinulle viestin sivuillesi.

Mikäli olet hakenut takausta paperihakemukselle, lähetämme sinulle postitse saapumisilmoituksen, kun hakemuksesi on kirjattu asiakasjärjestelmäämme. Myös täydennyspyyntö ja päätös postitetaan sinulle.

Jos olet hakenut takausta paperihakemuksella, mutta asian käsittely on vielä kesken (et ole saanut päätöstä), voit luoda itsellesi käyttäjätunnukset ja ottaa omat sivut käyttöösi. Näet sieltä hakemuksesi ja voit sen jälkeen asioida kanssamme tietoturvallisesti sivujen kautta.

 

Palautetyökalu